Davilex cash Personal
hoe werkt een huishoudboekje?


Het bijhouden van een digitaal huishoudboekje is heel gemakkelijk en kost weinig tijd. Het enige wat je hoeft te doen, is regelmatig je banktransacties importeren. Dat kan heel eenvoudig. Banken bieden je namelijk de mogelijkheid om transacties vanuit je internetbankieromgeving te downloaden. Het bestand dat je gedownload hebt, kun je vervolgens met een paar muisklikken importeren in je digitale huishoudboekje.

Tijdens de import worden de transacties automatisch gekoppeld aan categorieën, zoals woonlasten, boodschappen en auto. Natuurlijk ben je ook vrij om zelf categorieën aan te maken, zodat je precies het inzicht krijgt dat jij nodig hebt.

Zo ziet het eruit


Overzichtelijk dashboard geeft direct inzicht
Al je transacties overzichtelijk bij elkaar
Handige extra's zoals spaarverloop
Krijg inzicht met rapporten en grafieken

zicht op inkomsten en uitgaven
maak een begroting


Een digitaal huishoudboekje biedt je vele tools die je helpen om grip op je financiën te krijgen én te houden. Eén van die tools is de begroting. Hierin zet je per categorie alle inkomsten en uitgaven die je in een jaar verwacht op een rij. Zo kun je een goede financiële planning maken en je inkomsten en uitgaven in balans brengen. In Davilex Cash Personal stel je de begroting heel gemakkelijk op met behulp van een wizard. Is de begroting gemaakt, dan kun je de verwachte en werkelijke inkomsten en uitgaven uitgebreid met elkaar vergelijken en eventuele afwijkingen snel signaleren. Nog een voordeel: heb je een begroting gemaakt, dan vertelt de functie Bestedingsruimte je precies hoeveel ruimte er in je budget is. Zo helpt je digitale huishoudboekje je om verantwoorde keuzes te maken.


saldoprognose
voorspel je saldo


Saldoprognose is nog zo’n handige functie in Davilex Cash Personal. Het voorspelt je saldo in de nabije toekomst én waarschuwt je als het saldo op één van je bankrekeningen negatief dreigt te worden. Zo geeft je digitale huishoudboekje je nog meer inzicht in je geldzaken en kun je direct actie ondernemen om roodstand te voorkomen. Je digitale huishoudboekje voorspelt je saldo op basis van verwachte inkomsten en uitgaven. Dat zijn maandelijks terugkerende transacties, zoals de huur of hypotheek, de zorgverzekering, gemeentelijke belastingen, salaris, toeslagen en kinderbijslag. Hoe meer verwachte transacties je invoert in je digitale huishoudboekje, hoe nauwkeuriger de saldoprognose zal zijn en hoe beter jij je uitgavenpatroon erop af kunt stemmen.

handig
registreer belangrijke documenten


Herken je dat? Je wil contact opnemen met je verzekeraar, maar je kunt je polisnummer niet direct vinden. Of je wilt een abonnement opzeggen, maar je weet het abonneenummer en de uiterlijke opzegtermijn niet. Dat kan anders. In het digitale huishoudboekje Davilex Cash Personal kun je namelijk alle gegevens van officiële documenten overzichtelijk vastleggen. Denk daarbij aan documenten als verzekeringspapieren, je pensioenpolis, contracten, abonnementen en de huur- of hypotheekovereenkomst. Heb je de gegevens vastgelegd in je digitale huishoudboekje, dan is het zoeken naar polis- of abonneenummers en de bedragen die ermee gemoeid zijn voorgoed verleden tijd.